Contact

Vacatures

IT en Customer Support Specialist

Als IT en Customer Support Specialist bij DataExpert is jouw kerntaak het bieden van technische ondersteuning aan klanten bij het gebruik van onze oplossingen. Wij gaan er samen voor zorgen dat jouw productkennis op een hoog niveau komt en dat je onze klanten kunt ondersteunen.
Als Customer Support Professional ben je aanspreekpunt voor de klant. Jouw rol is cruciaal voor het werk van onze klanten en voor de klanttevredenheid. Je krijgt dus veel verantwoordelijkheid. In deze functie ben je verantwoordelijk om de vraag van de klant zo goed mogelijk te achterhalen en uiteindelijk het bieden van de beste oplossing. Je werkt niet via een script en geen dag is hetzelfde! En je draagt bij aan een veilige samenleving.

Naast jouw customer support rol ben je medeverantwoordelijk voor onze ICT omgeving. Hierin ondersteun je onze IT manager.

Wat vragen wij van jou?
Het betreft een afwisselende baan met een grote diversiteit van werkzaamheden. Belangrijk is dat je houdt van afwisseling en je technisch kunt verdiepen en bekwamen in vele onderwerpen. Je bent analytisch sterk, kijkt van nature vooruit en durft grenzen te verkennen. Door jouw kennis en persoonlijkheid ben je op alle niveaus een goede gesprekspartner. Je bent in staat om – op termijn – een expert rol in te vullen.

Van nature ben je sterk in plannen en organiseren. Je laat je niet leiden door de waan van de dag, maar bent de omstandigheden voor door een proactieve en doortastende werkstijl. Je bent gericht op excellente kwaliteit, flexibel en service gericht. Ook ben je communicatief sterk en kun je met alle type klanten overweg. Je kunt je goed staande houden, ook onder druk, en levert hoge kwaliteit.

Jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Klant- en technische support verlenen aan klanten voor onze belangrijkste Security, Analyse en Forensische producten. Dit kan telefonisch, per email of op klantlocatie;
  • Bezoeken van klanten om ter plaatse aanpassingen of verbeteringen uit te voeren vanuit een support perspectief;
  • Kennis bijhouden van de Security, Analyse en Forensische producten;
  • Zorgen voor het verbeteren van het serviceproces door actief mee te denken en het doen van voorstellen;
  • Contact onderhouden met leveranciers aangaande support vragen;
  • Op de hoogte blijven van werk gerelateerde ontwikkelingen door bijvoorbeeld het volgen van webinars of trainingen;
  • Beheren van de ICT-omgeving;
  • Uitvoeren van installatie werkzaamheden in onze kantoor- en trainingsomgeving;
  • Uitvoeren van onderhoudsactiviteiten.

Wie ben jij?
Om deze functie succesvol te maken, beschik je over de volgende competenties:

  • Relevante ICT HBO opleiding;
  • Ervaring op het gebied van ICT beheer is een pre;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal zowel in woord als geschrift;
  • Je bent representatief en hebt een positieve en proactieve houding;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Je bent klantgericht, werkt gestructureerd en levert kwalitatief goed werk;
  • Je kunt zelfstandig werken en houdt er van verantwoordelijkheid te nemen/dragen;
  • Je kunt uitstekend samenwerken in teamverband;
  • Je bent voor minimaal 32 uur per week beschikbaar;
  • Je bent van onbesproken gedrag.

Wat mag je van ons verwachten?
Naast de afwisseling en zelfstandigheid die deze functie biedt, krijg je als IT en Customer Support Specialist bij DataExpert de mogelijkheid om bij een bedrijf te werken dat bijdraagt aan de veiligheid in de maatschappij. Je werkt in een kennisintensieve werkomgeving waarin je veel uitdagingen krijgt en de mogelijkheden hebt om je verder te ontwikkelen. Dit doe je onder andere door samen met je leidinggevende duidelijke doelen af te spreken. Verder staat in deze werkomgeving de (externe en interne) klant centraal. Binnen DataExpert hangt een informele werksfeer en wordt er waarde gehecht aan onderlinge samenwerking en de goede reputatie in de markt. Ook bieden wij je uitstekende arbeidsvoorwaarden.

Wie is DataExpert?
DataExpert, gevestigd in Veenendaal,bestaat al 28 jaar en is leverancier voor overheden en het bedrijfsleven. Wij leveren softwareproducten en diensten op gebied van (digitale) opsporing, misdaadanalyse en (cyber)criminaliteitsbestrijding. Daarnaast heeft DataExpert een uitstekende reputatie op gebied van support, consultancy en training. 

DataExpert staat voor kennis en kunde. Wij weten wat er speelt bij de klanten, wanneer dit speelt en waarmee we de klant kunnen helpen. Wij kennen onze oplossingen en het proces bij de leverancier waardoor wij snel en flexibel kunnen inspelen op behoeften in de markt.

Interesse in deze veelzijdige functie?
Herken jij je in de hiervoor omschreven functie en heb jij zin om bij DataExpert te komen werken? Stuur dan je cv naar vacature@dataexpert.nl of bel ons op 0318-543173.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.